تاریخچه شرکت کونیکا مینولتا

تاریخچه شرکت کونیکا مینولتا

تاریخچه شرکت کونیکا مینولتا

شرکت کونیکا مینولتا یک شرکت با تکنولوژی ژاپنی است

که دفتر مرکزی آن در شهر توکیو واقع شده است .

این شرکت در ۴۹ شهر در سراسر جهان دارای دفتر نمایندگی است .

این کمپانی تولید کننده محصولات تصویر برداری تجاری و صنعتی مانند

دستگاه های فتوکپی ٬‌پرینترهای لیزری ٬‌دستگاه های جانبی سه و چهار کاره

و دستگاه های چاپ دیجیتال برای سیستم چاپ صنعتی می باشد .

این شرکت همچنین تولید کننده ی محصولات عکس برداری مانند لنز و فیلم های LCD ؛

محصولات تصویربرداری پزشکی مانند سیستم های

پردازش تصاویر X-Ray ٬‌فیلم های X-Ray و غیره میباشد .

دو شرکت بزرگ کونیکا و مینولتا در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۰۳ طی اعلامیه ای از ادغام

شرکت های خود برای تشکیل شرکت  ؛کونیکا مینولتا؛‌ خبر دادند .

این ادغام در اکتبر ۲۰۰۳ با تغییرات در مدیریت و ساختار دو شرکت به صورت رسمی شکل اجرایی به خود گرفت .

لوگوی اصلی شرکت از روی لوگوی مینولتا با تغییراتی دوباره سازی شد

و شعار اصلی شرکت همان شعار شرکت مینولتا باقی ماند “The Essentials of Imaging”

سود خالص شرکت کونیکا مینولتا در سال ۲۰۱۵ ۱.۱ ترلیون ین معادل ۱۰ میلیون دلار بوده است .

این شرکت در مارچ ۲۰۱۵ تعداد ۴۱۶۰۰ کارمند داشته است .

تاریخچه تولید دستگاه های فتوکپی :‌

تا مدت ها بعد از ادغام دو شرکت ٬‌ در حالی که تلاش های تحقیقاتی و تولیدی برای ساخت محصولات جدید برقرار بود ٬

لاین محصولات فتوکپی هر شرکت به صورت جداگانه به فروش خود ادامه دادند .

اولین دستگاه های کپی که با نام کونیکا مینولتا عرضه گشتند یا به طور کامل تولید شرکت کونیکا بود و یا مینولتا .

مثال هایی از این محصولات عبارتند از Konica Minolta Bizhub C350 که کاملا تولید شرکت مینولتا بود

و با نام های کونیکا ۸۰۲۲ و مینولتا CF2203 هم عرضه گردید و یا Konica Minolta 7235 که کاملا تولید شرکت کونیکا بود .

یکی از اولین دستگاه هایی که تولید مشترک این دو شرکت

با بهره گیری از تکنولوژی های هر دو بود دستگاه کونیکا مینولتا C451 می باشد .

از این دستگاه به عنوان انقلابی در صنعت دستگاه های فتوکپی رنگی یاد می شود .

با وجود چند ایراد ساختاری ٬‌این دستگاه یکی از بهترین دستگاه های تولید شده در زمان خود بود

که با کاهش بسیار زیاد نیاز به سرویسکار ٬‌هزینه تمام شده ی بسیار پایین ٬

طراحی جدید مشکی رنگ بدنه دستگاه (‌که بعدها بسیاری از شرکت ها از این طراحی تقلید کردند )‌

توانست بازار بزرگی از اروپا و آمریکا را به زیر سلطه ی خود در آورد .

درباره محمد ارسطوئی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *