تاریخچه شرکت سامسونگ

شرکت سامسونگ

تاریخچه شرکت سامسونگ

شرکت سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول به عنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شد

و بیشترین حجم کاری خود را بر صادرات ماهی، میوه و سبزی به چین قرار داد. طی یک دهه،

با رشدی بسیار سریع، سامسونگ به یکی از ۱۰۰ شرکت بزرگ کره تبدیل شد.

در سال ۱۹۶۹ شرکت سامسونگ الکترونیک به عنوان یک شرکت تابعه در گروه سامسونگ متولد شد.

این شرکت در دهه ۱۹۷۰ با سرمایه‌گذاری در صنایع سنگین، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و کشتی‌سازی راه صنعتی شدن را درپیش گرفت.

در ۱۹۷۳ دومین برنامه پنج ساله مدیریت اعلام و گذار از مرحله ساخت مواد اولیه به محصول نهایی،

به عنوان هدف اصلی شرکت اعلام شد.

در دهه ۱۹۷۰۰ شرکت سامسونگ چنان توسعه پیدا کرد که شرکت‌های صنایع سنگین،

پتروشیمی، کشتی‌سازی و صنایع دقیق سامسونگ تأسیس

و اولین صادرات صنایع الکترونیک از سوی سامسونگ الکترونیک صورت گرفت.

محصولات شرکت سامسونگ در دهه ۱۹۸۰ توانستند به بازارهای جهانی راه یابد.در سال ۱۹۸۷ با درگذشت لی بیونگ-چول، پسر او لی کان-هی

جانشین او شد.

لی کان-هی یک سال بعد برنامه توسعه دوم سامسونگ را در شرکت به راه انداخت. این برنامه شامل بر تجدید ساختار کسب‌وکار قدیمی و تبدیل

شرکت به یکی از پنج شرکت برتر الکترونیک و یکی از شرکت‌های چندملیتی در کلاس جهانی بود.

اوایل دهه ۱۹۹۰ را می‌توان دوران مدیریت نوین در سامسونگ دانست.

در این دوران شعار «اول کیفیت» انتخاب و تبلیغ شد. در این دوره، ۱۷ محصول مختلف نظیر نیم‌رسانا، نمایشگرهایرایانه و … در بازار جهانی

تولید شد و در برخی از آنها نظیر نمایشگرهای ال‌سی‌دی به مقام اول جهانی دست یافت.

هم‌زمان، علاوه بر جهت‌گیری به سمت بکارگیری شش سیگما و تولید محصول کیفی، کیفیت کارکنان نیز مورد توجه قرار گرفت.

از ابتدای قرن بیست و یکم، حرکت به سمت دوران دیجیتال برای این شرکت تشدید شد.

به گونه‌ای که به سرعت در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات محصولات متنوعی عرضه می‌شوند.

واژه سامسونگ در زبان کره‌ای هانجا (三星) به معنی “tristar” یا “سه ستاره” است.

لغت “سه” نشان دهنده قدرت و بزرگی، لغت “ستاره” به معنی جاودانگی است.

 

 

 

محمد ارسطوئی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *